Få full access med ett kostnadsfritt konto@headerTag>
Fördelarna med Coloplast® Professionals utbildningsplattform
Få full access till allt utbildningsmaterial, events och verktyg
Håll koll på dina framsteg
Dela informationsmaterial med din patient
Dela innehåll med dina kollegor
Coloplast® Care - kostnadsfritt medlemsprogram med rådgivning
Coloplast® Care fungerar som ett komplement till vården dit patienter med stomi eller de som har problem med blåsa eller tarm kan vända sig för att få svar på produktrelaterade frågor, få livsstilsrelaterade tips och råd samt stöd i sin vardag. Patienter/slutanvändare kan ta del av det kostnadsfria medlemsprogram som Coloplast® Care erbjuder:
- Personlig hjälp och stöd, praktisk rådgivning, nyheter och produktvägledning via telefon, hemsida eller chattfunktion
- Medlemstidning med intressanta artiklar och reportage inom respektive terapiområde
- Tillgång till våra digitala verktyg, t.ex. Bodycheck-verktyget, som hjälper patienten att hitta en optimal produkt för just sin kroppsprofil
- Tar även emot reklamationer och ger information vid leveransstörningar
Ann Gavik, Consumer Care Manager
Frågor till Coloplast® Care teamet
Coloplast® Care – vad innebär det?
- Man kan kalla det för ett stödprogram, och vi är endast ett komplement till vården och ger aldrig medicinska råd. Vi svarar på frågor och stöttar i stort och smått och finns tillgängliga i flera kanaler. Medlemmarna får även mejlutskick som rör livet med t.ex. stomi och de kan ta del av våra fina filmer, tex om hur man byter en stomipåse. På vår Care-hemsida finns det också mycket matnyttig information om livet med stomi och om tarm- och blåshälsa.
Genom vilka kanaler kan medlemmarna ta kontakt med er?
- Vi nås via telefon, vi får ca 6000 inkommande samtal per år, och chatt från vår hemsida där vi förra året fick över 600 chattar. Självklart kan man även mejla till oss. Som vårdpersonal får man också självklart kontakta oss om man har frågor.
Vilka öppettider har ni?
- Vi har generösa öppettider, varje vardag mellan kl.8.00 och 16.30. Även öppet på lunchen, hela året om. Man kan som medlem få en och samma kontaktperson så man alltid kan prata med samma person. Vi har många slutanvändare som vi pratar med år efter år. De återkommer till oss med nya frågor/utmaningar.
Hur fungerar det med provbeställningar?
- Vi erbjuder prover till slutanvändare som hör av sig till oss, antingen via telefon, vår hemsida eller om de skickar in en svarstalong från t.ex. tidningen Stomiliv. Dock är vi mycket noggranna med att aldrig skicka produktprover om den inte finns på avtal där slutanvändaren bor. Vi ringer också alltid upp slutanvändaren innan vi skickar prover för att avgöra om det finns ett verkligt behov av produkten och om det är en relevant produkt att skicka.
Önskar du hjälpa din patient att registrera sig i vårt medlemsprogram eller vill du komma i kontakt med oss?
Telefon: 0300-332 56
Mejl: mail@coloplast.com